Bad-dags!

I morse var Fredrik som sagt lite piggare, så han fick hoppa i badbaljan och tvätta upp sig. Näsan var full av snor, och igår när han kräktes upp vällingen, hamnade det på kroppen. Givetvis torkade jag honom ren, men det satte sig i håret m.m. Och det var inte så viktigt att bada honom igår, när han var så sjuk och inte klarade av att sitta i baljan. Men nu är han ren och fin, och nytvättade öron!


Lillebror Henrik fick bada tillsammans med storebror idag... var väl sådär uppskattat av båda. Fredrik tyckte det blev trångt, och blev besvärad av att lillebror nästan låg på honom. Jag använde babyschampoot som jag fick av mamma, luktar hibiskus. Det är ett skum, och ska tydligen vara väldigt milt!! Så det känns ju bra!

Som tur är vill Fredrik bada lite längre än Henrik, så jag kunde göra iordning en i taget. Jag hade plockat fram kläder till dem innan, vilket underlättar en hel del. Fredrik fick dock bara strumpor och blöja på sig, eftersom det var gröt till frukost. Så han fick på sig kläderna först efter frukost, annars får han byta kläder snart igen då det blir kladdigt med gröt, mjölk och sylt.

Nu medans jag "datar" lite sitter/ligger killarna i vagnen. Fredrik tittar på TV en stund, så skönt att han kan slappna av och titta på barnprogram! Henrik sover bredvid, men vaknar till emellanåt, så då får jag vara snabb och "skaka" på den. Fredrik älskar sin nya vagn, och det märks att han tycker det är kul med vagn på bredden. Emellanåt tittar han till på lillebror och är så stolt!!

Det som står på schemat idag är som vanligt; städa (dammsuga, skura och damma, plocka undan saker, toaletten), tvätta, vika tvätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0