Barnförsäkring, Shopping och Skansen

Som jag anade från början, är det svårt att få till de där små stunderna att få blogga lite.

Men nu måste jag berätta att jag har precis haft en försäkringsmäklare här ang barnförsäkring. Jag fick beröm för att jag hade en bra försäkring på Fredrik i Skandia. Men dock endast gravidförsäkring på Henrik. Den gäller iofs tills barnet är 6 månader, men det är urusel försäkring. Så nu har jag upprättat en likadan försäkring som Fredrik har. Såklart det ska vara lika, och ingen tvekan om när det är den bästa försäkringen.

Igår var jag på en inköpsrunda, och idag ska jag testa det jag inhandlade: Nämligen barnsaker såklart. En åkbräda, som jag tänker använda när Henrik sitter i babyskyddet på chassit. Vid snabba ärenden osv.

Sen köpte jag en snygg åkpåse, men den köpte jag mest för den suveräna användningen. Det är en helt ny produkt (som de flesta vet, gillar jag nyheter), gjord i ett s.k. softshellmaterial, som andas men även vattentätt och vindtätt. Så perfekt nu när vinteråkpåsen är för varm. Den nya kan användas från mars-oktober. Toppen.

Jag har bokat in mig till en gruppresa till Skansen, via Mariagården, den 1 juni. Ser verkligen framemot det. Då får man åka buss drr till dörr och dessutom är det otroligt billigt, 100 kr per vuxen, och 50 kr för barn över 1 år. Så det blir 250 kr för min familj. Ska bli riktigt kul att få ta Fredrik till Skansen, det är nog riktigt uppskattat eftersom han älskar djur!

Nu ska jag hämta Fredrik på dagis, så han får sova hemma en stund. Igår sov han 4 timmar!! Riktigt tröttis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0