Henrik

Henrik föddes 2010-03-06, kl 01.34 på BB, danderyd. Vattnet gick hemma några dagar innan, och vi fick en återbsökstid den 5 mars kl 18.00 för igångsättning. Det tog lång tid innan värkarna satte igång. Det tog 24 minuter efter första krystvärken, och denna gång fick jag endast lustgas. Jag hade önskat epidural, men precis när det var dags för mig, behövdes narkosläkaren under akut kejsarsnitt, så jag blev utan. Men ut kom en blå och livlös kille som hade navelsträngen två varv runt halsen. Barnmorskan, Maria Thompson (Åland), skakade liv i honom och skriket kom sedan efter några sekunder. Själv var jag ganska tagen, men Per uppfattade honom som livlös. Allt gick bra med oss, och vi fick bo på BB Hotellet denna gång. På kvällen samma dag fick Rebecca sin son, helt otroligt att vi fick samma dag. Våra äldsta skiljer det två dagar på dessutom.


Henrik inne på förlossningsrummet en stund efter. Tyvärr så tog Per bara med sin mobil, vilken han tappade dagen efter. Riktigt tråkigt!


Här kom STORA storebror på besök. Kändes som min lilla Fredrik blev en stor 3 åring när han kom in genom dörren. Men han var 20 månader när han blev storebror.

Första läkarbesöket. Och allt visade sig bra.


Här sitter Rebecka och jag på BB med våra nyfödda!

Här är en nöjd Edvin, som ville komma ut samma dag som Henrik!

Henrik

"Gammelmormor" Aina var den första som fick hålla i Henrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0