Äntligen fredag och barnbidrag, som jag h...

Äntligen fredag och barnbidrag, som jag har längtat! Jag o ungarna åkte in o handlade på förmiddagen, fyllde upp i skafferiet. 2000kr. Då åkte det i nya nappar, vantar o diverse till dopet så som mjöl, kaffe, socker m.m. i kundvagnen. Vi var bjudna till Jimmy o Bella på kräftor på kvällen, så jag handlade inför det också. Det var knytis och jag skulle ta m ostpaj. Jag hade i en påse riven mozzarellaost, o d blev riktigt gott! Jag ringde när vi var på väg o då visade det sig ha blivit fel i planeringen! De var nämligen påväg hem till OSS! "VA? Du skojar" sa jag till Jimmy."Nej" sa han o tyckte d var konstigt. "Men jag frågade förut om det var er tur i år att ha kräftfest o Bella sa ja". Det var inget skoj, de var på väg hem till oss. Jag sa "eh, ok. Välkomna!". Helt oplanerat att de, bella, jimmy, lunkan o camilla, skulle hem till oss på kräftskiva. Men det var bara att sätta fart! Disken var kvar från kvällen innan, o leksaker utspridda (såklart!), inget dukat osv! Men vi fick ihop allt o d blev riktigt trevligt! Bella hade gjort en dillsås o tog med bröd o ost, jag hade pajen o dricka, camilla hade bakat urgod hallonpaj till efterrätt. Riktigt lyckat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0