Babysim och Knytte idag!

Idag vaknade jag och Fredrik halv åtta, och det var bara att göra oss i ordning. Jag hade packat kvällen innan, och idag gjorde jag iordning matsäck till knytte, utflykt för Fredrik på dagis.

Han fick med sig skalat äpple, sittunderlag, festis och vatten. Och fick användning för ryggsäcken han fick i en bokklubb när han var bebis! Sittunderlaget klippte jag till en bit igår av ett liggunderlag.

De hade haft jättekul, och personalen på dagis var nöjda med utflykten! Fredrik var trött och sov när jag kom för att hämta honom! Matsäcken hade de inte haft tid att äta! =)

När jag hade lämnat Fredrik på dagis åkte jag hem till Rebecka, vi skulle nämligen samåka till babysimmet. Hemma hos henne tog vi en kopp kaffe och smörgås först. Trots att vi tyckte att vi hade gott om tid, kom vi ner till poolen bara 5 min innan det startade.

Rebecka fick panik när hon såg att Edvin inte fick på sig sina speedos!!! Så jag sa snabbt att de kunde byta!! Så Edvin och Henrik fick BYTA badbyxor... då Henriks passade bättre på Edvin. Edvin hade badbyxor som var 6-9 månader, upp till 11 kg!! Och märkligt nog var de supersmå, nästan för små för Henrik! Rebecka pustade ut!

Men i vattnet kom vi till slut!

Båda killarna äääääälskade att få bada i varmbassängen! Vi fick göra lite övningar, och ledaren berättade att de tränar upp motoriken m.m. Vi gjorde även lite sånglekar i vattnet, så som "Bä bä vita *bubbel*"!

Så härligt med babysimmet! Helen, min gamla barndomskompis var där med sin son och hennes syrra var oxå med med sin dotter. Skoj att träffa dem.

Efteråt gick vi till caféet "Chocolate" som det skrivits om en del i tidningen! Där tog vi en kaffe och en smörgås! Gott och alldeles lagom efter badet! Helen och hennes syrra hade också gått dit, så vi fikade ihop!

Trevligt cafée och personal, och mycket gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0