Henrik Ragnar Ture, Nu är han döpt!

Allt gick jättebra igår! Så skönt att det är över, även om det var riktigt roligt att planera och genomföra!

Kyrkan:
Kort cermoni, psalm "Tryggare kan ingen vara" och avslutning med "Du vet väl om att du är värdefull". Vi hade två faddrar. Mattias bar Henrik fram till själva dopet, sen tog Christopher över. Chris läste en dikt, och Mattias tände ljuset. Fredrik hällde upp vattnet, med Pers hjälp. Jättefint, enkelt och lagom långt. Henrik var exemplarisk och sa inte ett knyst i kyrkan.




Vi gick ut före gästerna, och jag skyndade mig att göra det sista i lokalen innan gästerna kom in. De fick vänta utanför några minuter. Sen gick vi ut på trappen med Henrik i famnen, och välkomna alla, en och en.

Dukning:


Dålig bild, men så här många gäster var det! 41 vuxna, 16 barn! (Bjudna: 60/29)

Ljusblåa dukar, med tvärgående papperslöpare, blommor (rosor/nejlikor/brudslöja) i cocktailglas med oasis. Massor av ljus. Vi strödde glitter på bordet (men det rekommenderas inte, då alla blev helt glittriga!!), Vi vikte servetterna ståendes som hjärtan uppifrån, som stod på tallriken. Hade även kaffeservetter. På tallrikarna låg små ljusblåa organzapåsar med 5 st "ahlgrens bilar", som jag tyckte passade till barndop.
presentbordet var det oxå ljusblåa dukar med paljetter (Baby/nappflaska m.m.) och glitter.


Lite extra piff. Uppskattades av barnen!


Servetterna vikta som hjärtan, enkelt och stilrent.


Blomarrangemang som mamma hjälpte mig med! Fint va?



Fika:
Vi bjöd på smörgåstårta (svärmor fixade supergoda i mängder!), dricka, cider/mineralvatten. Barnen fick korv m. bröd och saft.

Allt utom gräddtårtan hade vi ställt fram på fikabordet från början, så gästerna skulle få se från början vad som bjöds. Och vi bjöd på en REJÄL fikabuffé. Vi hade småkakor (Drömmar/kolakakor), kokosflarn med smörkräm, sockerfria kanelkringlor, sarah bernads biskvier, kanelbullar, mockarutor, jordgubbskakor, blåbärsrutor, chokladmuffins! Tåtor med tårtbilder! Kaffe/The/Socker/Mjölk


Allt gick åt snabbt! Biskvierna och kokosflarnen var det rykande åtgång på, de är sååååå goda!


Två tårtor. Denna med bärmousse och kladdkakebotten blev inte så lyckad. God, men moussen rann ut!

Alla var så nöjda över dukning, mat, och fika.. och jag tror att alla rullade därifrån! =) Vi åt tacos kl 20, och var inte direkt så vrålhungrig!










Till barnen hade vi tagit med leksaker, och bolltältet. Och alla föräldrar uppmanades att plocka upp några bollar ivar innan de gick hem :)
Barnen (16 st i olika åldrar) lekte bra, och hade roligt!



Presentöppning:

Jag sa till alla gäster att det var valfritt att se på, för vi ville gärna ha presentöppning, vilket vi hade efter kaffet. Lite långtråkigt kanske... men jag tycker det är viktigt att på det viset visa uppskattning! Barnen tyckte det var spännande och de ville gärna hjälpa till, fast det var svårt när vi var tvungna att veta vem som var från vad! 


Henrik fick många fina presenter!
Bl a: Bobby scooter, träbrandbil, träpolisbil, ram för första året, tavla, barnstol, böcker, kläder, halsband, namntåg, pengar, tofflor.

Tack-kort:
Det beställde jag samtidigt som inbjudningskorten på vistaprint, och adressern på kuverten skrev jag samtidigt som inbjudningskorten, så det är gjort.
Förra gången tog jag bild på barnet med doppresenten från gästen, och skickade med i tack-kortet. Mycket uppskattat. Denna gång gör jag nog likadant, eller så tar jag bild på barnet med ALLA presenter runt! Vi får se!

Jag är mycket nöjd över gårdagen, och allt blev perfekt! Förutom att gästerna stressar iväg! Jag hade gjort upp med svärmor redan innan att hon skulle ta städningen, så jag kunde gå tidigare, för vi skulle ha middag med faddrarna hemma på kvällen. Det de inte hann skulle jag ta dagen efter. Svärfar, mamma och syrran hjälpte också till, så det var snabbt avklarat med disk och städning! Och i morse gjorde jag det sista i lokalen: tog ner stolarna, dammsög hallen, möblerade tillbaka! Det mesta var redan ordnat och snyggt, så det var väldigt enkelt!


Kommentarer
Postat av: niina

Vilken fin dukning till dopet ni hade! Mycket folk med. Det hade vi med när våran grabb döptes, men kommer nog ha ett mycket mindre till nästa barn, blev lite för mycket för honom med en hel dag full av folk. psalmerna ni hade under själva ceremonin hade vi med. Visst är de fina!

2010-08-30 @ 16:00:19
URL: http://barnmatoblojor.blogg.se/
Postat av: maria

Hej!

Brukar oxå göra tårta m köpt mousse,du kanske har gjort din själv?, om inte här kommer ett tips.

Ha i 1 1/2 - 2 gelatinblad i den så passar den utmärkt till tårtfyllning! Stod dan före vårt dop o hade lite småpanik att den inte stelnade nog(har alltid använt fromage men det har de slutat med i jordgubb, Ekströms) och blandade i gelatin som räddade tårtorna. :o)

Lycka till!

Maria

2010-09-04 @ 12:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0