Julbord

I fredags blev vi bjudna på julbord på "Lyckhem" av svärföräldrarna! Oj, så gott det var!

Julbordet var traditionellt och mysig miljö, trevligt sällskap. Vi var 21 st, så det var ett rejält långbord. Vi hade bara med oss Henrik för Fredrik är ju sjuk. Han har fortfarande ögoninflamation, och det är inte så snällt för alla andra att ta med honom då! Pappa fick vara här hemma och passa honom. Och det gick jättebra! Fredrik hade inte sovit middag, så han somnade på stört, och pappa tittade på Robinsonsfinalen. Vi var hemma igen till kl 22.

Jag bantar ju, egentligen, men gjorde ett uppehåll! Åt både "förrätt" med senapssill och potatis, ägghalvor och små tillbehör till. Det var några osttärningar av västerbottenost som var superoda, så jag tog två! Varmrätt blev det också, både köttbullar, en prinskorv och janssons! De hade brysselkål i senapssås, som var riktigt smaskens!

Senare en kopp kaffe... och jag syndade med en skvätt mjölk! Ja,.. det var väl inget jämfört med allt annat tänkte jag! Och även provade jag en chokladtryffel med havssalt.. tyvärr så var den lite väl smält, och havssaltet var lite snålt. Men tryffel passar alltid bra med en kopp kaffe! I nubbglas hade de även saffranspannacotta... så jag testade en sån. Stark saffranssmak, och annorlunda men god. Jag åt ju inte nån lussebulle i år, så det fick bli en sån "istället". När jag ändå erkänner, så tog jag en knäck (årets ända) och en julskumtomte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0