Mina stjärngossar i Norrtälje Kyrka & Förskola

Min kamera har varit trasig som ni vet, och idag hämtade jag ut den nya (som jag inte är nöjd med... men det är alltid nåt, och den var billig). Så här är lite sena bilder från den 10 december, när det var luciafirande i Norrtälje kyrka.


Här har killarna precis bytt om. Vi var tvugna att gå ute i snön mellan Mariagården och Kyrkan, så Henrik fick ha kofta på sig dit.








Julsång om jesusbarnet.





Efteråt var det gröt, kaffe/the och skinkmacka för 25 kr på mariagården. Så vi stannade en liten stund, och efteråt gick vi till lekrummet. Mormor var med i kyrkan (hon som tog kort) och efteråt. Pappa och Monika satt i kyrkbänken och såg pojkarna lussa!


Här är bilder på luciatåget på Fredriks förskola:


Maja, förskolans sötaste lucia! De stora barnen sjöng så fint!


Liten stjärngosse-Fredrik. Fröken råkade platta till mössan när de gick in.





Henrik ålade efter när de var klara och tågade ut:

Han fick också ha sin stjärngosseskrud... så den används åtminstone 2 ggr!

Efteråt delade vi ut julklappar åt personalen som vi samlat till. De fick varsin ljusstake samt en gemensam julkorg med godis, pepparkakor, glögg m.m. En personal har slutat, så hon fick ett halsband som tack-gåva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0