Pepparkakshus

Idag tänkte jag att vi skulle göra pepparkakshuset jag köpte för ett tag sen!

Fredrik satt förväntansfull och väntade på att sockret skulle smältas:


Under tiden hann han äta upp SKORSTENEN!!!!! Men ah... vi klarade oss utan!


Per är också med och hjälper till!


Blev en spricka upptill, men vi täckte den med glasyr!


Det var lite svårt att klämma ut glasyren ur de små tuberna!



Godispyntet fick vänta tills middagen hade ätits!


Per gjorde färsbiffar med riven morot i, så Henrik fick lite biffbitar! Gott!

Sen började JAG snygga till pepparkakshuset med godis... och Fredrik hjälpte till en stund... tills han kom på att det var ju smartare att bära iväg godisskålen framför TVn och äta!

Men så här blev det:

Som Päron till farsa firar jul ungefär!!








Målet var inte ett fint hus, utan ett färgglatt o spännande, och det tycker jag vi lyckats med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0