Gick inte så bra för mig idag...

Idag hade jag bokat träff med Rebecca, Gustafs mamma, i parken. Vi skulle picknicka lite och sen titta på barnteater. Som bl a Sophia, som håller i barnsången som vi har gått tre terminer hos, håller i!

Jag ringde pappa 9.45 i förmiddags, och frågade om han bjöd på kaffe och smörgås. Vi hade tomt på frukostförrådet, då ingen hade handlat sen innan semesterutflykten till Vimmerby. Ja, sa han, kaffet är på.

Jag packade ihop oss, vilket var lättare sagt än gjort... allt gick fel, hittade inget, vaken betalkort eller kläder till mig. Henrik var trött och skrek oavbrutet, jag försökte vagga honom i vagnen, han tystnade, skrek osv...

Till slut fick jag *psykbryt* och skrek högt rakt ut!
'
Så, lugn igen. Packade ihop ungarna, och ut. Henrik tystnade. Skönt med fiskluft. Vi åkte till pappa/morfar. Gott kaffe, god smörgås och juice!

11.30 åkte vi till Norrtälje, sprang in på lekplaneten (det var ju barnbidrag igår!!). Såg "Aquaplay" som jag visade bild på för länge sen på bloggen. Riktigt schysst faktiskt. SOm en väska! OCh det bästa är att det går att fylla med vatten... vilket är en klar favorit! Jag tänker mig att den är ypperlig att ta med till nästa folkracetävling!!

Här var den visst:


Tror den de hade i butik var lite annorlunda, har för mig att jag såg en helikopterplatta. Jag går vidare in i butiken, letade inte efter nån särskilt. Fredrik utropar "Mjauuu...", jag vänder mig och och tittar... där ligger en fullstor hårig låtsaskatt i genomskillning kartong och jamar, blinkar på ögonen och rör huvudet. Häftig! Och så hårar den inte... tittade till på prislappen... 899 kr!!!!!!!! Jisses!!!

Sen kommer jag på vad jag letade efter, pussel, vanligt pussel med få bitar. Fanns från "kärnan" 6 bitars tre olika, jag köpte det billigaste, ett flygplan (dubbelplus):



Så, till kassan!

"59,50, tack" sa expediten

"Shit, jag har inte rätt kort med mig" sa jag

Hmm... "testa det här, annars får jag komma tillbaka". Det gick!

Så... nu hade jag blivit medveten om att jag inte har en spänn i fickan, inte en spänn på nåt kort! Kul! Och jag som behövde handla mat på vägen hem. Jag hade inte tagit med nån lunch till Fredrik, utan hade räknat med att köpa nåt i Norrtälje.

Jag ringde mamma, som var i närheten...

"Jag ska på lindex, sen HM, måste ha en bättre keps till Henrik"
"OK, jag ska bara... så kan vi ses efter"

"OK, då ses vi på HM, barnavdelningen"

Jag hittade två plagg (säger inte vad än) till Ingelas bebbe, som kommer när som helst.... beräknad den 23 juli!! Tydligen så är det rekordmånga som går över tiden=blir igångsatta nu, pga värmen. Men det är 30 dagars öppet köp, ifall det blir en pojk!! =)
Men kunde inte låta bli att köpa nu, det är så gulligt med flick-kläder!!

Just ja, kortet... ah, testar företagskortet igen.... det gick! Har ju inte haft nån ruljans senaste tiden pga mammaledigheten, men nån krona verkade finnas på kortet!

Så till HM... där hittade (!) jag tre saker som jag bara "måste" ha! Så jag frågade mamma om jag fick låna pengar, och föra över via internet när jag kom hem! OK, var svaret, och hem flyttade dessa:


Tofflor till Henrik strl 16/17. Huuuur söta som helst. Och de passade ju så bra! 79,50.

Sen denna t-shirt till Fredrik, 79,50:

86/92 från "stora" avdelningen, numera behöver jag inte begränsa mig till babyavdelningen (upp till 86).

Och så halsband till Fredrik, så tuffa! Dels det blåa som ligger på t-shirten, och det här:

2-pack 29,50.

Efter den lilla shoppingrundan gick vi till parken. Jag försökte få tag på Rebecka... inget svar... VA? jaja... men hon kanske är i lekparken... VA? nehe... hon kanske kommer... nehe! Men vad nu då...

Jaja.. teatern börjar snart... Henrik somnade, bra. Han låg i skuggan och vi satt på bänken 2 meter ifrån. Fredrik förstod självklart inte, ville inte sitta på bänken, han ville springa iväg. Han gick upp på scenen.. helt ovetandes att folket tittade på honom. Och så var det kul att mamma ville att han skulle gå ner. Teatern hade inte börjat, så det var ingen fara. Jag lockade med "Godis".. bra, då gick vi och satte oss. Sen drog de igång, Fredrik satt som ett ljus och lyssnade. De spelade och sjöng, Fredrik gungade med, klappade händerna och tittade. Sen gick han fram mot scenen och tittade, gick tillbaks till oss.

Fortfarande ingen Rebecka. Efter 35 minuter tyckte jag att det räckte, och började gå tillbaka. Då ropar Karin, en mamma från barnsången fr de våra barn (Fredrik alltså) var 2-3 månader gamla.

Bild från barnsången hösten 2008:

Fredrik, och Leona (Karins dotter). Bilden är från Mariagårdens hemsida. Gulliga va?!!

Karin frågade om vi ville ha en kopp kaffe, dricka och muffins. Gärna det. Så jag tog fram picknickfilten jag hade under vagnen och vi satt där i parken en stund och fikade. Det fick bli Fredriks lunch, pga strul med pengar/kort. Barnen lekte och jagade varandra. Sen åkte vi hem!

Jag smsade Rebecka när vi var hemma. "Hej, vart tog du vägen?". Hon ringde tillbaka, frågade det samma. Hon hade glömt sin telefon hemma, och satt tydligen på andra sidan. Tråkigt, men vi bestämde ny träff i parken, på fredag. Hoppas på bättre lycka då!

Nu har de sovit en stund. Fredrik serverades korv, färskpotatis och majs. Han åt en halv burk med majs, thats it! Jäkla unge... (!)

Jag SMSade Per och sa att han behövde handla mat hem... brukar inte vara så poppis! Vi får se om han gör det, eller om jag måste åka till Norrtälje igen. För nu har jag fört över pengar till annat kort, och betalat mamma.

Fick svar just,.. han tänkte inte handla, så jag får åka tillbaka när han kommer hem! Typiskt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0