Hemma igen!

Vi var hos mormor ett par timmar, fikade, lekte, tittade på barnkanalen, bytte ett par blöjor, matade Henrik, pratade med mormor, ja det är inte svårt att få tiden att gå.






Fredrik åt plättar och sylt som jag hade tagit med till honom.

Vi stannade tills Henrik började skrika av trötthet, och han kunde inte somna i babyskyddet/bilbarnstolen. Mormor bor två trappor upp, utan hiss, så det går inte att ta med vagnen upp tyvärr. Så vi tackade för oss, och satte oss i bilen. Henrik somnade en kort stund efter.

Jag ringde mamma, som var på stan. Jag bad henne köpa frimärken, så jag bara kunde åka runt henne och hämta upp dem. Istället för att knäppa loss ungarna, ta fram vagnen, lägga/sätta dem i vagnen, och sen omvänd ordning när ärendet är klart. Då var det här lättare. Eftersom jag inte lämnar dem i bilen, ens för kortare ärende.

När jag mötte upp henne så ville hon ta med Fredrik på stan. Jag sa ifrån först, eftersom jag hade fel vagn, dvs emmaljungan med syskonsitsen. Och så var det sovtajm för Fredrik, och den vagnen kan han inte sova i. Men äh, han fick hålla sig vaken.

Jag åkte och letade parkering... smockfullt... men fick ganska snart tag på en, då en bil åkte ut från parkeringen. Så mötte jag och en sovande Henrik upp dem vid lekplaneten. Där var vi läääänge.

Mamma ville promt köpa nåt till killarna, och Fredrik blev överförtjust i en lite större bil som blinkar och säger "tut-tut-tut tuuut", en akutbil. Jättefin.



Hon handlade även en liten bandyklubba och bandyboll till Fredrik, och Henrik fick en jättefin BRIO filt som en kanin, mjuk och go. Huvudet har hål för handen, så den kan "prata". Och en bitring med olika frukter, blir perfekt till honom, det är ju mkt leksaksgnag som gäller nu.





Sen föreslog jag lunch på kinarestaurang! Och så blev det. Blev lite missförstånd, och väntetid... så innan vi hann få mat, äta upp osv. Hade Fredrik spelat innebandy i restaurangen, flera hjälpte till och sparkade bollen tillbaka, den fastnade in mellan bord och stolar, nångång fick jag hjälpa till och hämta den!



Men det gick bra. Det var på slutet, då Fredrik hade ledsnat, och var trött som det inte var så trevligt längre. Och Henrik vaknade givetvis med ett hungervråååååål. Svettig är man redan innan, nu när det är kvavt ute. Men sen stressade vi till bilarna då parkeringen gick ut. Och nu hemma! Fredrik somnade i bilen, och fortsätter i vagnen. Henrik försöker äta upp kaninfilten!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0