Höstprojekt?

När Elin var här diskuterade vi kakel bl a. Hon sa att hon skulle definitivt ha glasskiva vid diskbänken/spisen vid ev. flytt till hus. Hon var så trött på sitt kakel, som var svårt att göra rent.

Vi har ju så här nu:

Långt ifrån snyggt! För att inte tala om praktiskt... inget vattentätt, eller avtorkbar yta (gipsskiva).

Vid spisen ser det ut så här:

Vi har en ny spiskåpa i kartong, som väntat vääääldigt länge på att få komma upp. Spisen ska bytas vid nåt (penga-)tillfälle, till inbyggnadsspis och ugn förhoppningsvis. Men än så länge blir iallafall den kvar.

Den här bilden har jag haft läääänge:

Den har jag rivit ur en inredningstidning, och legat uppe på spisfläkten.

Vi har velat till och från när det gäller kakel, det jag vill ha kostar 2000 kr per kvm, och det är inget jag dessvärre vill betala. Det ska ju vara kakel ända upp till taket vid spisen, så det blir onödigt mkt pengar. Jag vill heller inte köpa nåt skit, bara för att det ska bli nåt.

Vad tycker ni, ska vi slå till på en glasskiva??

När Elin sa så där om rengöring, så lät det ju som enda alternativet!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej.. igen.. =)! Tack för idag! Verkligen jättetrevligt, ska bli så roligt att få komma på dopet, speciellt nu med tanke på att Christopher blir gudfar!!!! Hälsa Per & barnen! Kramar

2010-07-30 @ 15:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0