Idag var det bara en fika inplanerad...

Jag sa för läääänge länge sen till Anita, vår granne, att jag skulle bjuda på tårta när staketet är klart!
Men det hinner inte bli klart, innan hon flyttar. Så... vi fikade idag istället.

Jag tog med tårta och jordgubbskaka till henne och vi, hela familjen, gick dit till kl. 14.


Tårtan är Frödinge prinsesstårta (skulle ha victoria och danieltårtan, för den är lyxigare, och god! Men den fanns inte när jag handlade)

Jordgubbskakan blev verkligen god!

Så här är receptet:

2 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
100g smält smör
2 dl mjöl
1/2 L Färska jordgubbar (Eller annan frukt om så önskas)
Pärlsocker

175 grader, mitten av ugnen i ca 35 minuter.

Imorrn kommer Ingela med familj på besök, så jag ska nog göra en sån till dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0