Idag var vi bjudna på lunch hos pappa halv...

20100709460 (MMS)

Idag var vi bjudna på lunch hos pappa halv ett. Egentligen mitt i fredriks sovtid, men han håller oftast humöret uppe nu för tiden, så d är inte lika noga, han fick vara vaken. Vi kom i tid o pappa höll på att duka, på framsidan! Vilket innebär fallrisk för nyfikna barn då d är kryss-staket o 3 m till marken. Jag påpekade men fick till svar: d är för varmt att sitta på baksidan, så ni får hålla reda på ungarna! Phu! D var fredrik o en 1,5 åring att hålla koll på. Men d gick bra. God mat, grillad kycklingfile o egenodlad färskpotatis m tillbehör. Många barn där, så d var paradiset för fredrik Syrrans 2 o hennes väninnas 3. Fredrik hade massa småbilar m sig, o d sparkade boll, jagade varandra. Sen åkte tvättbaljan ut, så d fick lite vattenlek, dvs ösa vatten m koppar o kasta runt. Sen åkte vi hem 2,5 tim senare. Svärfar var hos oss o hade just satt upp d andra två grindarna. Så fina! Ska ta kort o visa! Fredrik somnade i bilen halvvägs hem, o fick sova vidare i vagnen. Efter en stund ringer Emma, Pers kusin o frågar om d får stanna på en kopp kaffe. D har 3 barn, tjejer på 3 o 5 år o en pojk 7 mån De kommer vid fyratiden, d är varmt ute, så vi fikar inne! Barnen börjar m att leka inne, mest vid lekspisen. Efter ett tag fyller vi upp poolen, tar fram nya slide-banan. Barnen hade verkligen kul, å återigen kan jag konstatera att Fredrik inte är nån fegis utan följde efter o gled nerför kanan, på mage, på rygg osv! D åkte rutschkana ner i poolen. De cyklade, gungade (henrik oxå som på bild), "klippte" gräs. D är verkligen toppen nu m staketet runt tomten, verkligen ett paradis för barn! De blev kvar en stund, så d blev hämtmat fr pizzerian till middag! Gott o smidigt! D åkte hem närmare åtta på kvällen. Sen var d bara att börja röja inför kalas nr 2 som är imorrn för släkten. D jag behöver fixa (förutom städ o piffning) är tårta! Bottnarna bakade jag sent ikväll så d är bara att montera tårtan imorrn! Blir lika sen sist! Jag har verkligen bakat mkt till kalasen, så d var på håret att ingredienserna skulle räcka. Jag lånade med mig lite socker o mjöl fr pappa, o d var tur det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0