Igår sol och bad, idag; blåsigt, inte så soligt och somrigt!

Idag blev det ingen strand-dag! Det är just nu mulet,..


Så, på förmiddagen har det blivit inomhuslek med garage och bilmatta, samt TV tittande.


Så spännande att han satte sig ner mitt på golvet! =)

Gräsmattan skriker efter regn, den ser ut som en torkad savann... så det skulle behövas regnas på lite, trots att jag vill ha gassande sol!

Men så här mysigt hade vi det igår:


Soldräkt, badring på! 25 grader i vattnet!


Maja har fått in snitsen med armpuffar och badring, hon glider runt i vattnet!


Sen var det lunch på stranden. Vaniljyoghurt och smörgås! Saft och skorpor! Kexchokladen var också omtyckt!




Flera dopp blev det! Jag badade två gånger, så skönt!


Gullig litet fotavtryck i sanden!!



Efter 3 timmar på stranden, var jag och Rebecka helt slut. Inte så avkopplande med tvååringar! Vi packade ihop oss, jag klädde på Fredrik, och han går ner till vattnet, jag ropar,
han hör inte (!), jag plockar ihop filten, och han SÄTTER SIG i vattnet med kläderna på.... åh vad jobbigt det kändes! Men jaja...

Jag hade smutskassen från Vimmerby kvar i bilen, så Fredrik fick ta på sig sina smutsiga jeansshort (syntes inget, och de var rätt fräscha!).

Vi åkte hem till Rebecka, drack kaffe, hennes granne med barn kom oxå förbi, så det var fullt i sandlådan! =)

Sen hem, Fredrik somnade i vagnen, och sov, sov, sov... vi väkte honom 18.15!! Extra trött efter resan troligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0