Kista Cenrum idag!

Efter Skansen, så åkte vi till Kista Centrum, bara för att umgås lite till med Tom och Carina. Det regnade, så vi tyckte det var det bästa alternativet.

Mkt trevligt och det blev några butiker.

Stockhome, en prylbutik med modern inredning. Jag köpte en superliten kylväska, tänkte ha den till barnmat eller nåt i skötväskan!

Indiska mkt fint, de hade en del rea oxå. Jag köpte 6 st vita runda bordstabletter (Nu 15 kr st, förut 29).
- Ja, vita.... de är väl praktiskt?!?!?! Kanske inte, men jag har faktiskt genomskillnig plastduk på (!), så de ska ligga under för att det ska bli lite finare! Syrran som tipsade mig om det förut, plastduk alltså! Mkt praktiskt med småbarn!

Next Barnklädesbutik, med faktiskt hyffsade priser. En del dyrt oxå såklart. Mkt rea. Det blev inget inköp. Behöver inget särskilt, och hittade heller inget "måste-ha-fynd"!

I kids corner fanns bl a lekplaneten, och denna fick nu flytta hem till oss:

Den har jag ju tjatat om ganska länge ju, och idag slog jag till!! Per monterade ihop den när vi kom hem, och jag klistrade på "vägbitarna".

Och gissa om den blev populär!!!

Fredrik lekte med den hela kvällen! Tänk då när vi fyller den med vatten! Ojoj!



Jag rekommenderar den verkligen! (Nu kostar den 299 kr, ord.pris 449 kr.)

Inget "skit" trots mkt plast, det är dessutom 3 års garanti, och det går att bygga ihop med andra "aaquaplay banor" för att få den större m.m.

Mkt tillbehör. En helikopter (tummen upp), en båt, en bil. En lyftkran, bro m.m.

När det är färdiglekt går den att vika ihop till en väska. Den är alltså lätt att ta med till stranden, folkracebanan m.m.

När Fredrik lekte med den, låg Henrik på golvet och tittade på!





I en barnbutik som sålde kläder och inredning blev jag kär i denna:



En sacco-säcks fotölj fr. "sit&joy"! Men prislappen var inte lika rolig: 695 kr.
http://www.sitandjoy.com/index.php?pro=32894#

Sen fick jag ytterligare en överraskning! En barnvagnsaffär som säljer vagnarna "iCandy".
Min drömvagn, som jag hittills bara läst om och sett på internet... en supersmidig syskonvagn som är bara 60 cm bred, och kan göras om till enkelvagn. Snygg som skjuttsingen! iCandy = motsvarigheten till Emmaljunga i England.


Finns i brun/grå oxå!

Men priset... 12 000 kr! Iofs var det med alla tillbehör, och nu behöver ju Henrik inte liggkorg... hmm.. får kolla upp igen! För jag trodde den skulle vara liten i sitsen, men jag satte ner Fredrik och den var rymlig! Smidig, lättkörd!! Nu är jag såååå kääääär i den (igen)!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0