Vimmerby - Semesterracet

Kl 9 i torsdags morgon åkte vi hemifrån, första stoppet på Pers jobb. Han behövde de sista smådelarna till bilen. Sen bar det av igen, nästa stopp Södertälje. Vi behövde köpa stolar, så in på JYSK.

Vi köpte enkla ihopfällbara campingstolar för 79 kr st. Och ett litet parasoll, nu 75 kr. Perfekt över sandlådan sen när vi kommer hem, men skyddar barnen nu i folkracedepån.

Och när vi gick mot kassan, såg jag mitt drömparasoll, till nedsatt pris!!



http://www.jysk.se/165/415/3712500/a/catalog

Fint va??

Jag har tittat på det tidigare, men det känns som mkt pengar (Nu 2000 kr, tidigare 2999 kr). Och Per tycker inte att vi ska köpa ett sånt.
Hmm... 

Vi behöver ett kraftigt, eftersom det blåser mkt hos oss. Och ett som har stolpen utanför. Sen är det ett plus med den lilla tygkanten som hänger ner, för det gör det lite mer ombonat tycker jag. Det är gassande sol vid uteplatsen, och vi har inget solskydd alls. Har haft ett litet parasoll, men det har blåst sönder bl a.

Sen åkte vi iallafall vidare,.. det blev två snabba stopp till.

Vi hämtade nyckeln på turistbyrån, och sen kom vi "hem" till vår lilla lilla stuga.



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Barack utan toa! Det ni!

Toalett och dusch i separat stuga som delas med två andra stugor(!). Dessutom kostade det 10 kr (för 8 min) att duscha. Det var inget lyxhotell inte! Men helt ok ändå!

Det gick inte att ta bilderna från hemsidan, men kolla in här:
https://turbowebb.com/default.aspx?tb=vtb_web&pageID=7&bookable=0&objektNr=104

Sovrum 1, med kombinerat "matrum".


Litet, men Fredrik sov bra iallafall, med "kissen" under armen!


Köket, jag menar pentryt, som var i hallen eller nåt sånt!

Och ett litet rum till med en garderob, våningsäng och en liten liten träsoffa. Där sov jag och Henrik, inte i soffan, men i rummet, i underslafen. Hårda madrasser var det... men för 3 nätter fungerade det alldeles utmärkt.

Vi kom till stugan ca kl 17, och då packade jag upp våra saker mm. Per och hans kompis "Svarten" åkte direkt till folkracebanan för att se det sista av dagens lopp. De handlade sedan lite mat/frukost på väg hem. Det blev lite lagad mat i stugan, typ tacos. Annars hämtmat som pizza.

På fredagen åkte Per och Svarten tidigt till banan för att ladda upp. Jag och killarna kom strax efter 10, tävlingen började 11.

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA......

Här är pärlan!!!!




Fredrik i vagnen när vi precis hade kommit dit. Självklart leksaker med sig! Och vad gör Henrik?

JO;

SOver! Med hörselkåpor minnsan! Mkt motorljud i depån!!


En stund senare var det dags! På med skyddskrage och hjälm!


Uppställning på startplattan! Sex stycken bilar i ett lopp. Fullt med publik i backen. (På söndagen var det 12 000 pers).

 
Och så iväg! Fredrik visste vilken bil som var pappas, och ropade "Pappa" och pekade!

Hur gick det för honom då?

Första heatet så fick han svartflagg, och fick åka av banan innan varv ett var kört. Han körde på en annan bil. OCh trots att de flesta tror att "det är färgglada bilar som krockar med varandra" så får man inte just köra på varandra, dvs krocka. Per körde på två st, och därav fick han avbryta loppet.

Omgång 2 gick bättre, han kom tvåa. Och det räknas i poäng, så då hade han 5 poäng.

Då fick han köra en tredje omgång, och då gick det riktigt bra... han vann. 7 poäng.

Med totalt 12 poäng blev det ingen final. Det behövdes 14 poäng för det. Så det var färdigåkt för honom.

Ingen la bud på bilen (man måste sälja den om nån lägger bud), så den kom med hem, lite bullig och "repig".

Vi var i folkracedepån fr kl 10 till kl 18. Det hade gått jättebra med Fredrik och Henrik. Henrik var nöjd av att äta och sova, och vara vaken korta stunder emellanåt. Fredrik var nöjd att leka med sina leksaker, titta på när pappa meckade, bytte däck m.m.


Det gick jättebra att ha med båda barnen hela dagen på en sån icke barnvänlig plats.


Här var det godisregn för barnen... det rasslade till på marken och barnen var som tokiga.


Fredrik fick vara i Pers famn istället, så plockade jag några bitar åt honom! Säkrast så, så de inte trampade ner honom!


Hellloooo!


Så häääääääääääääääär skitig blir man efter en dag i folkracedepån!

På lördagen var det spöregn och åska! Vi var i stugan hela förmiddagen. Henrik hade sovit dåligt på natten, så jag var trött, så jag passade på och vilade lite. Och det blev inte uppehåll förrens på eftermiddagen, och strax innan kl 14 begav jag och killarna till vimmerby stad ihopp om lite shopping. Och ja, på en timme så hade jag satt sprätt på 700 kr!!!

Det blev 4 st baslinnen fr Cubus. Var 2 st för 149 kr. Samt nagellack och hårsnoddar (jag hade glömt hårsnoddar hemma, så på fredagen var jag desperat och plockade upp en från marken!!!!!!!!!!!!!! Som jag sen sköljde i vatten).
2 st t-shirts till Per, ett linne till mig fr en klädbutik (såklart). 200 kr tot.
Och två leksaker, en lastbil med släp och en brandbil med släp, 49.50 kr st.

Sen köpte jag lite mat och åkte till stugan, för att sen stanna hela dagen. Hade med andra ord rätt tråkigt. Inget badväder heller.

På söndagen skulle inte Per köra, men vi var där hela dagen för att titta på finalerna. Så vi plockade ur stugan och åkte till folkracebanan, kl 10.30-19.00 var vi där.

Coola killen, som ligger med fötterna uppe på bygeln!


Fredrik hittade en kompis! De lekte med Fredriks bilar och leksaker, och samsades rätt bra!


Inga finbyxor på när man går på folkrace, det blir väldans skitigt! Fredrik åkte rutschkana ner för slänten dessutom!




Det är svårt att ta kort på Fredrik nuförtiden, för han är inte så intresserad av att titta in i kameran, rättare sagt, så är han medveten, och ignorerar!



Tittut!


Nyvaken kille!


Tittut igen!!

Sen åkte vi hemmåt, gjorde ett matstopp i Linköping, sen raka spåret hem Och först kl 01 på natten kom vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0