Julmarknad i Färsna

I lördags kl 11 åkte jag och killarna på julmarknad. Kan ju säga att jag har varit på bättre sådana! Men det var trevligt att komma ut, och Färsna är trevligt med djuren och så..


Så här såg det ut när vi kom. Räddningstjänsten till höger är där och visar upp sig. Sen finns det några marknadstånd... inte mkt "att hänga i granen". Det var ett med honung, ett med fårfällar, ett med lite av varje stickat, ett med tyggrejer jag inte spanade närmare på och en skolklass som sålde hembakat.

De ordnade fiskdamm:

Men det fick inte Fredrik göra, för jag hade inga kontanter (!). Han visste dock vad det var, och ville gärna!

Vi gick och tittade på djuren...



Det fanns även hästar, höns och grisar!

Jag hade en tjuga, och den spenderade vi på:

Traktor och vagn som åkte en kort runda runt Färsna.

Carola, Gurra och deras barn åkte oxå:


Sen lånade jag 20 kr av Carola, för att köpa fika till Fredrik.

Han fick en festis och chokladboll.


Inte så stor uppslutning, men lite folk.

Rebecka och Karin med familj var där.

Efter fikat, så tog jag mina grinande ungar och åkte hem! Fredrik var så trött att han somnade i bilen i Svanberga, och Henrik grinade nog för att det var kallt! Vi var där iallafall 1,5 timme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0