Bilstol!

Ja, Henrik börjar bli stor... och har dessutom ökat ordentligt i vikt! Idag väger han 8450g!! Men han äter ju som en häst, till skillnad mot sin storebror! =)

Så... hur som helst är det dags för ny bilstol till honom! Eller rättare sagt, Fredrik ska få en ny, och Henrik får ärva den som finns. Istället för att köpa en likadan.

SJÄLVKLART ska Fredrik fortsätta att åka bakåt, helst 2-3 år till. Jag smet in på babyproffsen idag för att kolla utbudet, och valet var enkelt, det blir en:

BRITAX TWO WAY...


"Two Way är rymlig i sitsen och har bra sidoskydd. Eftersom den har en lång sits och relativt låga sidor kan större barn själva klättra in i stolen när man ska åka bil, något som uppskattas av många föräldrar. Vändbara stolar är per definition mer statiska i sin kontruktion och man kan inte ändra lutningen på vändbara stolar på samma sätt som på en renodlat bakåtvänd stol."

http://www.britax.se/bilbarnstol/two-way

  • Bakåt- och framåtvänd för barn från 9 till 25 kg - ungefär 9 månader till 6 år
  • Låg vikt för enkel förflyttning mellan bilar
  • Optimalt sidokrockskydd tack vare djupa välstoppade sidor
  • Förankringsremmar ger stolen ytterligare fästpunkter
  • Specialaxeldynor
  • Smal underdel för bättre passform i formade stolar
  • Höjdinställbart huvudstöd
  • Mjukt stoppat och tvättbart överdrag
  • Avståndshållare för viloläge vid framåtvänd användning

Jag har hört mig för lite ang. den stolen på familjeliv.se, ett forum... och de flesta har rekommenderat stolen, för att den är rymlig, och mer upprätt. Så det verkar ju lovande! Perfekt nu när vinteroverallen åker på!

Priset, 2.795 kr men just nu... 1995 kr. Så jag blir "tvungen" att köpa den nu, hade tänkt köpa den när skattepengarna kommer i december! Det fanns bara två kvar av den svarta, så jag har lagt undan en till den 25:e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0