Fotografering på dagis idag!

Idag är egentligen ingen dagisdag, men barnen skulle fotograferas. Och därför skulle Fredrik till dagis, 8.30-11.00. Jag hade inte plockat fram kläder, men visste i huvudet vad jag skulle ta på honom.

Han fick sina snygg-jeans och en blå tröja! Jag hade packat ner lite annat och tog med till dagis för att höra Rebeckas åsikt!

När vi kom dit, lite sent som vanligt, så träffade vi Sofia och Emil, samt Rebecka och Edvin. Jag visade kläderna, men vi tyckte alla att det han hade på sig var bra! Toppen tänkte jag!

Så gick vi mot dagis och Fredrik snubblar på Sofias fot och ramlar raklång framåt på den blöta grusparkeringen!!! Så typiskt just idag! Och jag hade inga överdragsbyxor på honom, och även tröjan blev smutsig!!!

Hur stora odds är det för en sån händelse?!

Jahaja... det var bara att leta upp nåt annat i påsen! Tur att jag tog med kläde!

Jeansen torkade jag av med babyservetter. Det är prefekt mot smutsfläckar! Ena fröken hade fått en snorfläck på sig, så jag tipsade om en servett. Och det funkade bra!
Jag sa att jag lämnar kvar servettena, ifall det är fler som behöver torka bort fläckar inför fotograferingen! De blev så glada så!

Så, efter jag bytt kläder på Fredrik och fixat, så lämnade jag honom där. Jag trodde att jag skulle vara med en stund, men vi ska hämta barnen igen kl 11.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0