Vilken underbar höstdag!!

Idag var blev det väldigt annorlunda dag, eller iallafall som inte planerat!


Jag skickade sms till mammorna i början av veckan om att vi skulle samlas, för att gå en kort promenad, och ta en picknick ute i fårhagen! Det var bara Ingela med barn som skulle komma med! Så vi skulle bara ta en frukt med till barnen, och äta lunch hemma hos mig efter.

Så, i morse, så packade vi ihop oss, vilket tar tid, oavsett hur länge, eller vad vi ska göra! Jag kokade kaffe och packade med äppelkakan jag gjorde igår kväll! Kl. 9 stekte jag kyckling och kokade potatisen, så det skulle gå fort att laga lunch när vi kom tillbaka från utflykten.

Sofia ringde:
"Jag vet att jag inte har svarat, men kan vi komma med" Självklart!

Efter en stund ringde det på dörren:
Rebecka, som jag inte hört nåt ifrån stod där med sina två barn. Varav 2,5 v gamla Aron! Hon hade kommit med bussen, och hade picknickväskan med sig!

Och så Ingela kom, som planerat!

Så blev alltså 4 mammor, och 7 barn!!!! Inte riktigt vad jag räknat med! Men roligt...

Vi gick den korta promenaden, och vek ut picknickfilten i fårhagen! Vi drack kaffe och åt äppelkaka!

Barnen älskade det! Och vi hade verkligen vädergudarna på vår sida!!! Efter ett tag gick vi hem igen! De "stora" barnen fick gå, för vi hade bara vagn/bärsele till pyttarna!

Efteråt lekte barnen ute på tomten, medans jag fixade med lunchen! Barnen fick sitta vid Fredriks lilla barnbord och äta lunch! Det blev gott och uppskattat! Alla hjälpte till med avdukning, diskning och städning, så det gick undan!

Fredrik var enda av 2 åringarna som sov middag. Han och Henrik somnade samtidigt, och Fredrik sov 2 tim, och Henrik 3!

Under tiden lekte barnen inomhus, och vi drack kaffe på maten, och åt glass till! 
De åkte hem ca 16-17 tiden. Verkligen en heldag och jag tror alla hade trevligt, om än lite stojigt emellanåt!

Bilder kommer! Ingela hade sin superfina kamera med, så jag lät bli att fota! =)

HÄR KAN NI SE BILDER FRÅN DAGEN:

http://alvinoidamarie.blogg.se/2010/october/utflykt-i-farhagen.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0