Snigeljakt!

Igår efter middagen så gick jag och killarna ut på "snigeljakt". Jag hade tänkt att vi skulle gå ut i skogen och plocka kottar och löv, men jag orkade inte byta vagn. Så vi tog traktorvägen, och då blev det helt enkelt att leta sniglar! Oj, så spännande tyckte Fredrik! Henrik somnade omgående i vagnen! Det var verkligen toppenväder igår, solen sken och det var inte särskilt kallt.

Lite läskigt att ta i dem tyckte Fredrik (och det har han fått från mig, men jag ansträngde mig, och tog fint i skalet!!).

Han försökte, men sen blev det "NEj, mamma..."

Det blev lite dramatik också...
 
Han tog ett för långt kliv åt sidan, så han ramlade ner i diket! Och såklart tog jag kort, istället för att hjälpa honom upp direkt! Hinken höll han upp och släppte inte! =)



Såååå stolt över snigelsamlingen! Visade pappa när vi gick tillbaka! Efteråt så lämnade vi dem i ett buskage... "Där kan de bo..."


Förstå vad spännande det här var för en tvååring:

Snigeln hade BAJSAT!!!


Efteråt blev det hopp i vattenpölarna!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0