Vi har åkt på en riktig dunderförkylnin...

Vi har åkt på en riktig dunderförkylning! Jag fryser trots fullt påklädd under täcket, snorig/täpp i näsan, trött, o hes. Håller på att tappa rösten! Ush. Har tagit alvedon. Barnen är snuviga o griniga, o extra trötta. I tisdags på spinningen hade jag ingen känning, för då hade jag inte tränat. D kom först i går kväll, o i morse hade d brytit ut! Blä va jobbigt, jag som har så mkt att göra. Jag är nämligen i rensartagen! Igår rensade jag bland gamla barnkläder, och idag rummet intill köket som har blivit ett "skräprum" sen inkoppling av värmepump (innevägg o golv borta). Men det rummet skulle verkligen behöva fixas illa kvickt. D börjar bli kallt ute, o d e hål rakt ut! O fri passage för mössen! Ush! Borde fråga svärfar om hjälp att fixa rummet, om han har tid att hjälpa oss! I helgen blir d höststädning på tomten, ta bort utemöbler, klippa gräs och städa undan leksakerna. Skulle behöva en stor låda till alla leksaker, men har ingen aning om vad! MÅSTE måla grindarna också innan kylan, men ÖoB hade slut på vit färg sist, o nu har jag ont om pengar fr dopet! J-kla pussel hela tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0