Träffade Elin o Kalle i Täby Centrum

Jag har, tack vare Facebook, fått kontakt med "mina gamla dagisbarn"... Kalle och Elin. Dels gick dem på dagis när jag jobbade där (10 år sen), och därigenom lärde jag känna deras mamma, Nina. En av mina bästa vänner, som sorligt nog gick bort i cancer för 5 år sen (26/2).

Jag har inte haft nån kontakt med dem på 5 år, då de flyttade till Täby och bor med sin pappa. Men via Facebook fick jag kontakt, och idag träffades vi i Täby Centrum! Kändes så himla roligt!



Vi åt lunch ihop (sushi). Och de var med o pratade lite, och de lekte lite med Fredrik osv!
Vi bestämde att vi skulle hålla kontakten, och jag föreslog att träffas på Rimbo badhus nästa gång, vilket de gillade!


Precis bredvid sushistället, så fanns en lekhage som Fredrik gillade! Här går han balansgång på kanten och säger "tut-tut" till tjejen, så hon ska flytta på sig!




Det var en projektor i taket som visade olika bilder, här t ex bollhav. Smart och enkelt, som ungarna älskade!

Efter lunchen somnade Henrik och sov en stund, då gick vi runt lite i centrumet.

Lite senare tog vi en fika!



Fredrik fick en stor chokladboll, vilken han åt halva. Och en äppeldryck med hälften vatten.


Henrik fikade också, en banan och lite sorbetglass.

Bill var med hela dagen, och var så nöjd att åka vagn! Jag passade även på att träffa Christine en kompis som bor i vaxholm, så dagen var fullspäckad! Vi åkte inte hem förrens efter kl 15, och då hade jag missat 3 timmarsparkeringen med en timma, så 300 kr i böter!! Skit också!

Det blev ingen shopping, mer än nya tuschpennor och en studsboll till Fredrik. Vi fikade och åt lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0