Söndag med städning och barnloppis!

En tidig söndagsmorgon! Henrik vaknade kvart i sex, och ville inte somna om! Han fick vara kvar i spjälsängen en stund innan vi gick upp. Efter ett tag kom protester... och Fredrik vaknade efter en stund, så det var bara att ta adjö av kudden!

Henrik somnade igen mellan 8.30.9 (kan man inte sova en stund längre på morgonen istället!! =)

Det blev tid för städning! Jag plockade upp de sista leksakerna (som redan är utspridda), och dammsög och torkade av golven! Sååå skönt när det är gjort! Jag önskar jag skulle göra det en gång om dan istället för en gång i veckan/varannan vecka!

Per åkte och meckade med sin folkracebil, och jag och barnen åkte till Brogården för att gå på barnloppis!

Det var fullt med barnkläder och leksaker på plats, men som vanligt är det 90% tjejkläder! Men vi köpte lite leksaker...

Fredrik fastnade direkt för en lastbil/timmerbil:

75 kr. Ganska stor, ni ser ju Bill i bakgrunden =)

Och ett Fischerpricetåg till Henrik med "little people" gubbar som vi har hemma:

40 kr. Spelar olika melodier.


Och så hittade jag ett Lottospel med djur. Det gillade Fredrik, och la rätt bild på rätt ruta.

Loppisveteranerna Elin och Carola var med och och hittade en del klädesplagg!

Just renodlad barnloppis var roligt, det testar jag gärna igen! Sen var det ju trist att de t ex inte tvättar bebisleksakerna utan de låg helt smutsiga på bordet! Och stryka kläderna skulle göra ett fräschare intryck, men ORKA!! =)

De hade en liten kaffeservering, så det blev kaffe, dricka och äppelkaka och sen ett varv till på loppisen! Sen hem igen.. en lagom dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0