Barnmottagningens första besök...

Henrik har haft en knöl mellan bröstet och magen, en hård rund knöl som är ca 2 cm i diameter. Den har inte försvunnit på ca två veckor, så vi bokade ett besök på barnmottagningen. Och faktiskt, så var det första gången jag och mina barn var där...

Innan var vi på "Storsjung" dvs avslutning på terminen av barnrytmiken som vi gått på torsdagar. Alla grupper var samlade, och temat var Astrid lindgren. Personalen bjöd på teaater och sång sen var det fika efter!
Så Henrik sov en stund efter, men innan läkarbesöket som var 13.40. Perfekt tajmat!
 

Lek- o väntrummet var ljust och fint, med mkt fina leksaker. Fredrik satte igång direkt o börja leka!



Efter en liten stund i väntrummet kom Dr Ingemar och hämtade oss. Henrik blev glad tillbaka och sträckte nappen mot honom, vilket dr tyckte var en generös gest =)

Han tittade på knölen, jag sa att det var exakt samma höjd som vardagsrumsbordet, samt att det hade varit blåmärke runt. Han konstaterade att det var en "Inkapslad blödning" och skulle försvinna om två veckor. Om inte, skulle vi höra av oss igen, och då skulle Henrik få göra ett ultraljud.

Och i skrivande stund så kan jag faktiskt säga att knölen har blivit mindre! Skönt!

Efteråt visade jag Fredrik "Drickskålen" ... och den gillades att leka med =)







Sen var den dagens händelser över, och det var dags att bege sig hemmåt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0